7/20/2009

Organisationes

Soucasti blogu jsou nejen prispevky, ale i odkazy (mam tim na mysli ty vpravo, aby bylo jasno).


Odkazy zachycuji moje zajmy, podiv, oceneni. To vse se samozrejme v case meni, tak jak se menim i ja ("Starneme, Langu, starneme. V noci, kdyz je uplne ticho, tak docela zretelne slysime, jak nam kornateji tepny."). Proto jsem provedl nekolik mensich zmen, nekde jsem neco umazal, nekde neco pridal (Muzete se bavit vyhledavanim zmen, ale to byste na tom museli byt uz dost spatne :-)).

Soucasti tydenni dovolene v Tatrach (casem k tomu budou i nejake fotografie) bylo i procitani starsich Respektu (to je vubec zajimavy fenomen, cteni starych novin/casopisu - rad bych se k nemu jeste casem vratil), diky nimz jsem narazil na par organizaci ci projektu, ktere jsem zaradil mezi odkazy Organizationes. Tam zarazuji takove, ktere mi prijdou jako zvlaste zajimave - svymi napady (firmy i obcanska sdruzeni), efektivitou (zpravidla firmy) a nebo prinosem spolecnosti (zpravidla obcanska sdruzeni; at uz si pod prinosem spolecnosti predstavite cokoli, pro tuto chvili to muzu formulovat tak, ze to v dlouhodobem horizontu zvysuje blaho spolecnosti). S nekterymi mam osobni zkusenost, s nekterymi ne. Tentokrate jsem zaradil nasledujici:

  • Squatterská realitní agentura: "Protože je v našich městech tolik prázdných baráků, že kdyby se daly k dispozici lidem, neznali bychom pojem bezdomovectví. (...) Protože chceme vytvářet svobodný komunity a učit se žít pohromadě s lidma, který to maj všichni tak nějak podobně." Poznamka pro znale: nijak zvlast to nesouvisi s diskusi na Koubskeho blogu.
  • collegium bohemicum - "vzniklo s cílem stát se nezávislou, otevřenou a interaktivní institucí celostátního významu, zaměřenou na kulturní dědictví spoluvytvářené v českých
    zemích německy mluvícím obyvatelstvem." Projekt Průzkum a dokumentace malých památek v česko - saském příhraničí mi prijde proste jako...krasny. Tyhle drobnosti v krajine me casto upoutaji a proste...se mi libi.
  • Pratele angazovaneho uceni - "chce účinně napomáhat českému školství při zkvalitňování, zefektivňování a humanizaci výchovy a vzdělávání" Pokud jste nahodou ucitelem/kou, muzete na podzim zkusit jejich podzimni skolu.
  • Oziveni - "se věnuje propagaci a rozvoji cyklostezek a cyklistických tras a obecně podpoře
    trvale udržitelné dopravy. Od roku 1999 se Oživení zabývá systematickým odhalováním střetu zájmů a korupce ve veřejné správě a zvyšováním transparentnosti veřejného sektoru. V této oblasti se věnujeme monitorování případů střetu zájmů a korupce a následně informování veřejnosti, přípravě systémových opatření včetně ovlivňování legislativy, a v neposlední řadě šíření našeho know-how."

Kdybyste nahodou meli tip na nejakou zajimavou organizaci, sem s ni!

K obrazku: cesta v Ceskem Svycarsku kousek od Doubice.

No comments: