6/24/2011

Propagovati dobre zbozi budes

Hospodarske noviny rozjely velkou reklamni kampan, budiz jim prano. Ale stara pravda rika, ze propagovat ma smysl pouze dobre zbozi - je-li spatne, pod vlivem reklamy si ho jednou koupim, po druhe ne. U novin to plati vice nez u ceho jineho.
V dnesnim cisle (v zasade si kupuju uz jen patecni vydani, a to najme kvuli architekture v magazinu) se "zbozi" predvedlo v nejlepsim svetle: v zivotopise Czeslawa Milosze (za clanek o jeho sbirce mohu jinak jen pochvalit) se objevuje krasna formulace, ze se "za valky podilel na ilegalnim odboji" (podle vzoru "hospitalizovan v nemocnici" nebo "kratky brifink"). Cestinarske krasy jsou i o dve stranky drive, kde se dozvidame "ze s navrharem (...) neni neco v poradku, zpozorovali jiz navstevnici breznove parizske prehlidky, na kterou se Decarnin nedostavil." Ano, nejlepe se pozoruje nedostavene.
Ale budiz, cestinarskou uchylku nemusi pestovat kazdy, ale udelat tak mizerny rozhovor, jako ten se Stredulou, sefem odboroveho svazu KOVO, to je na vyhazov - zoufale z nej cisi, jak jsou novinari na odborare nabrouseni (uvodni otazka: "Pripomente nam prosim, kolik procent hlasu ziskaly odbory v minulych volbach?" ma sice rozumne jadro, ale formulace je zoufala a nasledujici otazky to jen potvrzuji). Nakonec se skoro nedozvime nic podstatneho, ani se nepodari nektere odborarske nehoraznosti poradne rozebrat. Zbytecna prace - snaha o senzaci a klouzani po povrchu. Ach jo, sedam na vlak a mirim do Bohnic.

No comments: